نام تجاری ( Brand )
معرفی کلی
ارسال پیام با نام تجاری ، روش دیگر تبلیغات این است که تأثیر زیادی در معرفی کالاها و خدمات برای صاحب مشاغل دارد. بدین ترتیب برند به جای شماره فرستنده درج می شود و گیرنده به سرعت تشخیص می دهد که فرستنده کیست ! برای فعال کردن این روش ارسال ، متقاضی ابتدا باید اسناد خود را جهت تایید هویت به اپراتور ارائه داده و پس از بررسی، این سرویس فعال شود. البته شرایط فعال سازی در همه کشورها یکسان نیست. و این به سیاست های اپراتور و سازمانهای مربوطه بستگی دارد.
مضرات و مزایای استفاده از این روش ارائه به شرح زیر است :
معایب
- فعال کردن این سرویس دشوار است.
- هزینه بالای سرویس.
- هزینه ارسال هر پیام کوتاه.
- تغییر سیاستهای فعلی اپراتور که یا قرارداد بین طرفین را فسخ می کند یا پذیرنده شرایط جدید اپراتور را می پذیرد ، که به خودی خود در هر دو مورد ضرر محسوب می شود.
- عدم دریافت پیام ، این روش تنها می تواند پیام ارسال کند.
مزایا
- تنها مزیت این روش درج برند به جای شماره است.